Een patiënt verwijzen
Door de vele mogelijkheden die we tegenwoordig hebben binnen ons vak, kan het prettig zijn om even te overleggen met een collega. Maar ook als advies wenselijk is, helpen we graag mee.
Daarnaast kan het voorkomen dat een behandeling zo uitdagend is dat je deze graag verwijst naar een gespecialiseerde collega. Bekijk Ons team
Bij LACH Mondzorg zijn we nauw verbonden met het ACTA. We hebben een groot netwerk en de nieuwste apparatuur, zoals een Trios 3shape mondscanner en een OPT, CEPH en CBCT.
Het is fijn als je patiënt weet wat ze bij ons van de eerste afspraak kunnen verwachten. Om het makkelijker te maken hebben we informatiebrieven gemaakt die je aan je patiënt kunt meegeven of e-mailen. In deze brieven worden de werkwijze en de kosten voor de eerste afspraak beschreven.
Informatiebrieven voor je patiënt
Download brief: Eerste afspraak voor een (deel)behandeling.
Download brief: Eerste afspraak voor een volledige gebitsrenovatie.
Wil je een patiënt verwijzen? Ga dan naar ons aanmeldformulier en vul de gegevens in.
Als zorgverlener kan je naar ons verwijzen voor:
1. Het uitvoeren van een (deel)behandeling
Je kan verwijzen voor alle (deel)behandeling, bijvoorbeeld voor een implantaat of voor het maken van een CBCT. We starten altijd met een consult van 15 tot 30 minuten, waarin we de indicatiestelling bekijken. We bepreken het behandelplan en de kosten.
2. Voor een volledige gebitsrenovatie
Wanneer er een volledig multidisciplinair restauratief opbouwplan nodig is, kan je verwijzen. naar één van onze restauratieve tandartsen (Paul of Bart).
3. Een advies consult
Als je twijfelt over een indicatie of een behandelplan, dan kan je na een overleg met ons je patiënt verwijzen voor een adviesconsult.
Het proces
We vinden het belangrijk dat jij als verwijzer de regie kan houden over je patiënt en betrokken blijft bij het proces.
We houden je op de hoogte
Samen besluiten we wat het beste is voor de patiënt
De patiënt blijft jouw patiënt
Overleggen
Je mag altijd bellen. Houd er wel rekening mee dat de specialist mogelijk in behandeling is. Het is dus eenvoudiger om je vraag te mailen of een bericht te sturen via Siilo. Nog niet bekend met de app? Kijk dan op hun website
Stel je vraag hier via de mail. Een collega neemt binnen tien werkdagen contact met je op. Is het spoed? Geef dat dan even aan in de opmerkingen.